Kvalitetna i funkcionalna restoranska oprema okosnica je uspjeha svakog restorana. Kratkoročno bi netko mogao upravljati ugostiteljskim objektom koji zanemaruje održavanje ugostiteljske opreme. Međutim, dugoročno gledano, ova će praksa povećati troškove, smanjiti korisnost opreme, dovesti do rasipanja, smanjiti profitne marže i na kraju dovesti do viših troškova i gubitaka, osobito ako se oprema pokvari u nesretno vrijeme kao što je bilo prije vrijeme otvaranja. Istraživanje Nacionalnog udruženja restorana navodi da je učinkovita oprema ključ značajnih ušteda.

Redovito održavanje ugostiteljske opreme nije samo praktično ako želite izbjeći hitne slučajeve u zadnji tren, već je i izuzetno isplativo. Prema nedavnom istraživanju jednog industrijskog udruženja, lanci koji su uspostavili formalizirane procese, tehnologiju i ljude koji upravljaju popravcima troše 50 posto manje od prosjeka industrije. Ovdje je detaljno objašnjeno zašto biste trebali razmisliti o redovitom održavanju opreme i kako to postići.

Održavanje ima dosta razloga i prednosti. U nastavku su navedeni najvažniji razlozi zašto morate održavati svoju restoransku opremu.

Isplativo

Oprema za restorane je skupa, a skupi su i značajniji popravci koji su van garancije. Redoviti pregledi i održavanje pokazuju se dugoročno ugodnima za džep. Manji kvarovi i oštećenja mogu se lako uočiti i popraviti ako se oprema redovito održava. Na ovaj način, dok se standardni troškovi održavanja dodaju u vaš novčanik, u široj shemi stvari troškovi popravka opreme izbjegavaju se oštećenja višeg stupnja.

Trošak popravka visokog stupnja oštećenja daleko je veći od redovitog održavanja opreme, što redovito održavanje čini puno boljom opcijom. Osim toga, loše održavana oprema troši više energije i povećat će vaše račune za energiju.

Redovito održavanje produljuje vijek trajanja opreme, tako da se trošak kupovine nove opreme također odgađa. Čak se i trošak rasipanja hrane smanjuje jer se eliminira scenarij rasipanja zbog loše izvedbe stroja. Dodatno, jamstva za opremu pokrivaju samo prvih nekoliko godina u kojima su šanse za enormni lom manje. Stoga korištenje tih jamstava o redovitom održavanju vaše opreme čini cijeli proces samog održavanja opreme vrlo jeftinim.

Pomaže u održavanju kvalitete hrane

Stanje vaše opreme izravno utječe na stanje vaše hrane. Zapamtite, čak i ako su kuhari koji kuhaju u vašoj kuhinji najbolji od najboljih, ako su alati koje koriste neispravni, oni mogu učiniti samo toliko. Kvaliteta hrane će se pogoršati čak i neznatno. S druge strane, ako je vaša oprema dobro održavana, njezina će izvedba nadopuniti kuhara.

Pomoć u održavanju brzine rada

Na što osim kvalitete hrane oprema može utjecati? Brzina rada u vašoj kuhinji. Amortizirana oprema znači sporiju pripremu, dugotrajan rad, a samim time i sporije kuhanje i serviranje hrane u restoranu, čime gubite i prodaju i kupce. Kako se to ne bi dogodilo, morate se pobrinuti da svi dijelovi opreme koje imate budu u najboljem stanju, što se može postići samo redovitim održavanjem.

Veći novčani povrat na samom stroju

U životu svakog ugostitelja dođe trenutak kada staru opremu ostavi za novim modelima. Dio opreme koji se dobro održava postići će bolju cijenu u usporedbi s oštećenim dijelom stroja. To može utjecati na skuplji neto učinak sljedeće opreme.

Povećava životni vijek opreme

Kada se oprema redovito koristi, uobičajeno je trošenje i habanje. Redovito održavanje osigurava da nema dodatnih oštećenja osim ove predviđene amortizacije stroja. Stoga redovito održavanje opreme u restoranima osigurava da oštećenje opreme ne dovede do njezinog prijevremenog kvara.

Na taj se način životni vijek opreme održava i zapravo povećava jer se čak i učinci redovite amortizacije znatno smanjuju. Ako redovito održavate svoju opremu, možete uočiti manja oštećenja i dati ih popraviti, čime se sprječavaju značajnija, opasnija oštećenja i produljuje vijek trajanja opreme.

Zdravo i higijenski

Konačno, ugostiteljsku opremu treba redovito održavati jer je to zdrava navika. Pravilno održavanje opreme uključuje redovitu dezinfekciju. Time se osigurava da higijena hrane i restorana nije ugrožena. Štoviše, čak i zdravstveni kodeksi koje je postavio FSSAI pozivaju na redovito čišćenje i održavanje opreme restorana.

Smanjuje opasnost od požara

Većina požara u restoranskim kuhinjama uzrokovana je pokvarenom opremom. Redovito održavanje kuhinjske opreme osigurava da nema opasnosti od požara.

Kako održavati opremu u vašem ugostiteljskom objektu?

Kontrolni popis za održavanje ugostiteljske opreme

Sada kada je utvrđeno da morate redovito održavati svoju restoransku opremu, slijedi kako to učiniti. Ovdje smo pokrili značajne prakse održavanja opreme u restoranima i još nekoliko savjeta u vezi s istim.

Čišćenje ventilacijskih otvora, nape i kanala

Ventilacijski otvor, napa i kanal moraju se redovito čistiti kako bi se uklonila masnoća od pare iz strukture. Ovo čišćenje mora obaviti kvalificirani izvođač najmanje jednom svakih šest mjeseci. Između ovih šestomjesečnih servisnih datuma, osoblje bi trebalo očistiti barem vidljive dijelove.

Čišćenje filtra za masnoću

Filtri za masnoću skupljaju masnoću iz para koje putuju do kanala. Iako čine čišćenje kanala jednostavnijim, filtre je potrebno redovito čistiti jer u suprotnom može doći do ozbiljne opasnosti od požara. Filtre je potrebno čistiti najmanje jednom tjedno, a ako se u kuhinji kuha više masne hrane, potrebno ih je i češće.

Inspekcija friteze

Ovo je najveća opasnost od požara u bilo kojoj komercijalnoj kuhinji. Fritezu je potrebno održavati i čistiti u skladu s uputama proizvođača i čistiti barem jednom dnevno. Štoviše, fritezu trebate pregledati kvalificirani dobavljač komercijalne opreme za kuhanje najmanje 12 mjeseci prije njezine upotrebe tijekom pet godina. Inspekcija je neophodna jer će uključivati predmete koji su nedostupni i potencijalno opasni za neobučeno osoblje.

Servis sustava za automatsko gašenje požara

U slučaju požara, vaš automatski sustav za gašenje mora biti spreman za rad u trenu. Da bi se to dogodilo, ovaj sustav mora pregledati kvalificirani izvođač barem jednom svakih šest mjeseci.

Nekoliko općih savjeta za redovito održavanje opreme vašeg ugostiteljskog objekta

Umjesto pretpostavke, uvijek se obratite priručniku za ispravne postupke održavanja. Bolje je prelistati vodič nego oštetiti opremu radeći nešto nepotrebno.

Pregledajte pojedinosti o jamstvu te ispunite i vratite karticu na vrijeme kako bi jamstvo bilo primjenjivo. Mnogo puta jamstvo vrijedi samo ako se jamstveni list ispuni i vrati u navedenom roku, ali većina ljudi ne prođe kroz detalje i propusti ovaj korak. Zbog toga ne mogu iskoristiti prednosti jamstva, a čak i redovito održavanje postaje skupa stvar.

Obučite svoje zaposlenike pravilnom ponašanju prema opremi

.
Ne samo da moraju znati kako koristiti ovu opremu, već i kako je ostaviti nakon upotrebe i kako je očistiti na kraju dana.

Napravite raspored čišćenja ugostiteljske opreme i pridržavajte ga se.

Dok će se svi dijelovi opreme svakodnevno brisati, što se dubinskog čišćenja tiče, za opremu koju morate sami održavati napravite raspored unaprijed. Ovaj raspored temeljit će se na potrebama održavanja opreme svakog restorana i idealno bi trebao slijediti ciklički obrazac.

Ne pokušavajte sami ‘popraviti’ opremu restorana

. U slučaju da osjetite da je nešto pokvareno, pozovite stručnjaka koliko god se to činilo suvišnim. Možete nesvjesno uzrokovati veću štetu, čije će popravljanje biti izuzetno skupo. Također, upamtite da se većina jamstava smatra ništavnom u slučaju pokušaja samostalnog popravka na proizvodu, pa bez obzira na to u kakvom ste iskušenju da sami pogledate, nemojte to učiniti.

Uvijek slijedite kemijske upute. Nemojte samo pretpostaviti da je svako sredstvo za čišćenje isto. Kemikalija koja može činiti čuda na jednom dijelu opreme može samo nagrizati drugi. Obučite svoje osoblje da slučajno ne upotrijebi pogrešnu kemikaliju ili bi se oprema jednostavno mogla nepopravljivo oštetiti. To se posebno odnosi na nehrđajući čelik od kojeg se izrađuje većina ugostiteljske opreme.

Održavanje ugostiteljske opreme može zahtijevati dodatni napor, ali na kraju je sav taj dodatni rad vrijedan rezultata. Ako već niste počeli redovito održavati svoju ugostiteljsku opremu i pozitivni učinci će vas iznenaditi!